Nailtown Exhibition – TOKYO NAIL EXPO 2024 –

Nailtown Exhibition - TOKYO NAIL EXPO 2024 –

ネイル用品専門店NailtownのTOKYO NAIL EXPO 2024での展示ブースデザインとグラフィックデザイン。
リニューアルしたブランドの世界観を体感できるよう、ネイルの街を具現化することを考えました。
小さな家型の什器が集まって大きな街を作っていくような構成は、明るい家の中をつい覗いてしまうような
感覚で自然に立ち寄ることができます。

小さな家型の什器はそれぞれに役割を持っています。各種商品を陳列することはもちろん、商品を触って
体験できるスペースもあります。各什器の役割が異なることによって、他の家には何があるのかと
回遊が促されます。家の中に入ることができるものは、ネイリストの方々による作品が写真のように飾られ、
窓辺の棚には新しいパッケージが展示されています。街全体がフォトスポットのようになっていることで、
実際に訪れた方はもちろん、SNSを通しての追体験を楽しむことができるように考えました。

また、展開されるパッケージやカラーチャートなど来場者の方々との接点となる様々なツールの
グラフィックデザインも担当しました。パッケージは、形状の異なる商品に対応できるよう縦にも横にも
使うことができる仕様です。箱の角にロゴを収めることで、並べると隣の箱と繋がってロゴが完成します。
商品が取られて欠けた状態になることで一層気になる印象となります。触れてみたくなる工夫によって、
商品との接点を増やしています。

カラーチャートは、フォトフレームに半透明の紙を収めて、その上に見本を配置することで、手にとって
塗った時の雰囲気を感じられるように工夫しました。また、ショップカードはカラーチャートと同じ
半透明の紙で制作しました。試し塗りをして自分だけのカラーチャートとして持ち帰ることができます。
展示ブースデザインとグラフィックデザインを同じ視点で捉えることで、ブランドの世界観を
鮮明に伝えています。

会期:2024年11月24日~11月25日
会場:東京ビッグサイト
クライアント:株式会社 iro
インテリアデザイン:小栗誠詞・津田彩花(株式会社イド)
アートディレクション:小栗誠詞(株式会社イド)
グラフィックデザイン:津田彩花(株式会社イド)
施工: 市野貴大(龍トレード株式会社)
写真:小栗誠詞(株式会社イド)

Exhibition booth design and graphic design for nail supply specialty store Nailtown at
TOKYO NAIL EXPO 2024. We wanted to create a nail town that would allow people to
experience the world view of the renewed brand. The layout of the exhibit, which
resembles a large town made up of small house-shaped fixtures, invites visitors to
stop by and feel as if they are peering inside a bright house.

Each of the small house-shaped fixtures has its own role. In addition to displaying various
products, there will also be a space where visitors can touch and experience the products.
Each piece of fixtures has a different function, encouraging visitors to wander around and
see what's in the other homes. Those who can enter the home will find work by
nail technicians displayed in photographs, and new packaging on display on a shelf in
the window. By turning the entire town into a photo spot, we hoped that not only those
who actually visited, but also those who could relive the experience through social media,
would be able to enjoy it.

We were also in charge of the graphic design of various tools that would serve as
points of contact with visitors, such as the packaging and color charts. The packaging
can be used either vertically or horizontally to accommodate products of different shapes.
By placing the logo in the corner of the box, when the boxes are lined up it will connect
with the one next to it to complete the logo. If the product is removed and chipped,
it will look even more noticeable. The colour chart was created by placing a translucent
piece of paper in a photo frame with samples placed on top of it, allowing visitors to
get a feel for what it will feel like when they pick up the colour and apply it.
The shop cards were also made using the same translucent paper as the color chart.
Visitors can try out the colors and take home their own personalized color chart.
By approaching the exhibition booth design and graphic design from the same perspective,
we are able to clearly communicate the brand's worldview.

DATE:Nov.24 - Nov.25, 2024
PLACE:Tokyo Big Sight
CLIENT:iro Co., Ltd.
INTERIOR DESIGN:Seiji Oguri, Ayaka Tsuda (id inc.)
ART DIRECTION : Seiji Oguri (id inc.)
GRAPHIC DESIGN:Ayaka Tsuda (id inc.)
CONSTRUCTION : Takahiro Ichino (Re You Trade.Co.,Ltd.)
PHOTOGRAPHS:Seiji Oguri (id inc.)