inout Exhibition -CONTENT TOKYO 2024-

inout Exhibition -CONTENT TOKYO 2024-

映像製作のワンストップサービスを提供するinoutの展示ブースデザインとグラフィックデザイン。
多彩なジャンルでの活動を印象的に伝えるため、多数のモニターで同時に映像を見せることのできる
壁を設定しました。モニターのサイズや向きも様々に設定することで、大きく見せたいもの、
縦構図の映像など、それぞれの映像の魅力を適切に表現しています。什器には状況に応じて
可変できる撮影用のワゴンを用いて、全体で「動き」を感じられる空間に仕上げました。

また、リーフレットもシルバー系統の色味で揃えました。表紙は、新しいプロジェクトと
映像の光を想起させる余白を矩形のグラデーションで表現しました。中頁では、いくつもの
魅力的なシーンがある映像を印刷物で表現するため、複数枚の写真を並べて構成しました。
展示ブースデザインとグラフィックデザインを同じ視点で捉えることにより、魅力を鮮明に伝えます。

会期:2024年11月20日~11月22日
会場: 幕張メッセ
クライアント: inout株式会社
インテリアデザイン:小栗誠詞・岩瀬駿也(株式会社イド)
アートディレクション:小栗誠詞(株式会社イド)
グラフィックデザイン:渋谷明(株式会社イド)
施工:市野貴大(龍トレード株式会社)
写真:小栗誠詞(株式会社イド)

Exhibition booth design and graphic design for inout, which provides a one-stop service
for video production. In order to convey the diverse range of activities they are involved in,
we set up a wall that allows multiple monitors to simultaneously display videos.
By setting a variety of monitor sizes and orientations, we can appropriately
express the appeal of each type of image, such as images that need to be displayed
large or videos with a vertical composition. The fixtures used were video filming carts
that could be adjusted according to the situation, creating a space that exuded
a sense of "movement" throughout.

The leaflets are also available in silver tones. The cover features a rectangular gradient
that evokes the new project and the light of the video. On the inside pages, we arranged
several photographs side by side to express the image, which contains many fascinating
scenes, in print. By approaching exhibition booth design and graphic design
from the same perspective, we can clearly communicate their appeal.

DATE:Nov.20 - Nov.22, 2024
PLACE:Makuhari Messe
CLIENT:inout Inc.
INTERIOR DESIGN:Seiji Oguri, Shunya Iwase (id inc.)
ART DIRECTION : Seiji Oguri (id inc.)
GRAPHIC DESIGN:Mei Shibuya (id inc.)
CONSTRUCTION:Takahiro Ichino (Re You Trade.Co.,Ltd.)
PHOTOGRAPHS:Seiji Oguri (id inc.)