Branding design for 38℃

Branding design for 38℃

音楽製作チーム38℃のブランディングデザイン。ロゴ、名刺、封筒のデザインを手掛けました。
ロゴは、特徴的な社名を図形的に読み解き、全てを「丸」で構成しています。「3」は「8」の一部を、
「C」は「丸」の一部を、「丸」で切り欠くことによって形作っています。切り口の端部が少しだけ尖った
形状となることで、ユニークさの中に、切れ味の良い印象を内包しています。特徴を整理して伝えることで、
高い求心力を持つロゴマークに仕上げました。名刺は、少し高い体温を連想させるオレンジ色を効果的に
用いて、試聴のきっかけとなるQRコードへの動線を作りました。

2025年〜
クライアント: 株式会社38度
アートディレクション:小栗誠詞(株式会社イド)
グラフィックデザイン:津田彩花(株式会社イド)
写真:小栗誠詞(株式会社イド)

Branding design for the music production team 38℃. We designed the logo,
business cards and envelopes.
The logo is a graphical interpretation of the distinctive company name.
Everything is made up of circles, with the number "3" being made by cutting out
part of the number "8" and the letter "C" being made by cutting out part of a circle.
The edges of the cut edges are slightly pointed, giving the knife a unique look
while also conveying a sharp cutting edge. By organizing and communicating the
characteristics, we have created a logo mark with a strong appeal.
The business cards effectively use the color orange, which is reminiscent of
slightly warmer body temperature, and create a path to a QR code that encourages listening.

DATE:From 2024
CLIENT:Thirty eight degrees Celsius inc.
ART DIRECTION:Seiji Oguri (id inc.)
GRAPHIC DESIGN:Ayaka Tsuda (id inc.)
PHOTOGRAPHS:Seiji Oguri (id inc.)