CHOOZE COFFEE ブランディングデザイン

CHOOZE COFFEE Branding design

コーヒーブランド『CHOOZE COFFEE』のブランディングデザイン。
ロゴやパッケージなどのグラフィックデザインと店舗のインテリアデザインを担当しました。
CHOOZE COFFEEは、高品質なスペシャルティコーヒーを用いたデカフェ豆を使用し、
カフェイン量を選ぶ新しい体験を提案するコーヒーブランドです。

ロゴは工業的で機能的な印象のフォントを起点にしています。縦長ですっきりした
アルファベットのO(オー)はコーヒー豆のようなフォルムをしています。
O(オー)の一部を抜き取ることでオリジナルのC(シー)に仕立てました。
既存のものから一部を抜き取ることで新しい別のものにすることを試みています。
これは、コーヒー豆からカフェインを最適な方法で抜き取ることで、
美味しいデカフェを完成させる工程を反映したものとなっています。
記号的なロゴによって、言語の異なる文化圏においても機能することを目指しました。

ブランドカラーは清潔感と柔らかさを備えたミントグリーンを選定しました。
コーヒーカップやパッケージは、カフェイン量の違いを明確に示すカラー展開としています。
コーヒーカップの「耳」のような部分は、切り取ることが出来、当日中利用可能な半券として
活用できる仕組みです。また、コーヒー豆のパッケージは、3つのステッカーを
組み合わせることで1つのグラフィックとして完成するようになっています。
カフェイン量や産地など豊富なバリエーションに対応するためのしつらえです。

また、店舗のインテリアにも曲線などのロゴに共通する特徴を散りばめています。
要素を厳選し、ブランドロゴや商品パッケージと呼応するように調整しています。
グラフィックとインテリアの双方からのアプローチによって、 ブランドメッセージを
わかりやすく伝えます。

クライアント:ストーリーライン株式会社
アートディレクション:小栗誠詞(株式会社イド)
グラフィックデザイン:渋谷明(株式会社イド)
インテリアデザイン:小栗誠詞、岩瀬駿也(株式会社イド)
写真(02-12) : 小栗誠詞(株式会社イド)
写真(13-20):山内紀人

Branding design for the coffee brand “CHOOZE COFFEE”. We were in charge of
graphic design such as the logo and packaging, as well as the store interior design.
CHOOZE COFFEE uses decaf beans that are made from high-quality specialty coffee.
It’s a coffee brand that offers a new experience of choosing the amount of caffeine.

Their logo is based on a font with an industrial and functional impression.
The vertical and clean alphabet “O” has a form like a coffee bean.
We made the original alphabet “C” by taking a part of alphabet “O”.
We are attempting to take a part of what already exists and make it something new.
This reflects the process of creating a delicious decaf coffee by extracting
the caffeine from the coffee beans in an optimal way. With a symbolic logo,
we aimed to function in different cultural spheres with different languages.

The brand color is mint green, which gives a sense of cleanliness and softness.
The coffee cups and packages have a variety of colors that clearly show the difference
in the amount of caffeine. The "ear-like" part of the coffee cup is detachable and can be
used as a ticket for a next cup. The coffee bean package is designed to be completed
as one graphic by combining three stickers. It is prepared to accommodate a wide
variety of caffeine levels and origins of beans.

In addition, the store interior is sprinkled with features that are common to the logo,
such as curved lines. The elements are carefully selected and adjusted to correspond
with the brand logo and product packaging. The brand message is conveyed in an
easy-to-understand manner through an approach from both graphics and interior design.

CLIENT : STORYLINE Co., Ltd.
ART DIRECTION:Seiji Oguri (id inc.)
GRAPHIC DESIGN:Mei Shibuya (id inc.)
INTERIOR DESIGN:Seiji Oguri, Shunya Iwase (id inc.)
PHOTOGRAPHS(02-12): Seiji Oguri (id inc.)
PHOTOGRAPHS(13-20): Norihito Yamauchi,